….där hände det igen! Jag, den enskilda kunden, känner mig kränkt och illa behandlad av det stora mäktiga företaget! Som en liten lort utan egenvärde. Men kära storföretag, hur skulle ni överleva utan alla små lortar som jag? Om ALLA försvann? Nä, å jag är i alldeles för stort beroende av just ert företag så jag får finna mig i att bli behandlad på detta sättet eller skaffa mig ett annat levebröd!!
Det började med att jag hade tänkt byta från min enskilda firma till mitt AB som kund. Sagt och gjort, jag loggar in och tar mig med ett antal klickande fram till det ställe där jag kan ändra kreditkort. MEN där stöter jag på patrull.
För att ändra organisationsnummer så krävs det att jag kontaktar företaget direkt. Ja ja… men det fanns ju en länk, jag följer den. (Bilderna nedan går att klicka upp till större så att ni kan se hur de ser ut, om ni vill….)
…efter ytterligare klickande hittar jag i alla fall företagets Twitterlänk. Alltid något så då skriver jag mitt problem till dem den vägen. Men där vill jag inte vara helt öppen med mitt ärende eftersom det rör mitt företags orgnummer. Mitt problem handlar ju om att jag inte hittar chat-supporten. Men DET är svårt att förstå… eller har de direktiv om att inte ge ut den infon i första hand?
@AdobeCare How do I find your chat support? It says that you have a 24/7 chat support but I can´t find it?
Svar till @cvea
Hi Cicci, how can we help you? Do you need assistance with an Adobe account or product issue? Please provide details for this. ^SV
Svar till @AdobeCare
I want contact with support for payment and invoices. FAQ says I have to contact them and the only way is to chat. But where? Link?
Adobe Customer Care @AdobeCare
Svar till @cvea
Hi Cicci, here is the link to start a chat support with our support team related to Payments & Invoices: https://adobe.ly/1gXBlbs Thanks! ^JA
Översätt från engelska
Svar till @AdobeCare
This does not help me. I get to click several times but the 24/7 chat support is nowhere. I do not want to answer questions, I want to chat
Svar till @cvea
Hi, please refer the link to know how to get invoice from your Adobe ID https://adobe.ly/1fxRPHl .^RS
Svar till @AdobeCare
That is NOT my problem, my problem is that your chat support is hidden! To solve my problem I have to contact you, but not on twitter!!!
Svar till @cvea
Can you provide some more information on your concerns? We’re here to help.^RS
Svar till @AdobeCare
If my problem will be solved, I have to contact Adobes payment support. But where is the chat 24/7? I can´t find it?
Svar till @cvea
You can get support here: https://adobe.ly/1yxQqSG and also you can call us 0858536692.^RS
Alltså, allvarligt talat! Varför inte skriva ut telefonnummer så att jag som kund kan hitta det när det står att jag måste kontakta dem för att få mitt ärende gjort????????
Det är likadant överallt känns det som. Den enskilde individen är inte viktig alls och kan ignoreras och bör undvikas. Det är ju bara att se på bankerna och även telefonoperatörer för att nämna några. De vill inte ha kundkontakt om det går att undvika! Definitivt inte direktkontakt!!
Ska man ringa och prata med någon som privatkund hos Telia, Tele2 eller banker så ska det försvåras. Automatröster som uppmanar en att trycka det och trycka det innan man till slut får vänta i telefonkö!! Med plats 47 eller något!!!